118
Lavicza, Z.; Prodromou, T.; Juhos, I.; Koren, B.; Fenyvesi, K.; Hohenwarter, M.; Diego-
Mantecon, J.M. (in press). The Need for Educational Research on Technology Trends and
Examples. International Journal for Technology in Mathematics Education.
Lavicza, Z.; Hohenwarter, M.; Fenyvesi, C.; Prodromou, T.; Diego-Mantecon, J. M.;
Lieban, D. (2018). Mathematics learning through arts, technology and robotics: multi-and
transdisciplinary STEAM approaches. p. 110-122. Proceedings of the 8th ICMI-East Asia
Regional Conference on Mathematics Education 7-11 May 2018, Taipei, Taiwan.
Lavicza, Z. (2010) Integrating technology into mathematics teaching: A review. ZDM: The
International Journal of Mathematics Education, 42(1), 105-119. doi: 10.1007/s11858-009-
0225-1.
Lee, J.J. y Hammer, J., 2011. Gamification in Education: What, How, Why Bother?
Academic Exchange Quarterly, 15(2), pp.1-5.
Ley Orgánica 8/2013, de 9 de diciembre, para la mejora de la calidad educativa.
Recuperado de: https://www.boe.es/buscar/pdf/2013/BOE-A-2013-12886-consolidado.pdf
López-Pastor, V. M. (coord. ., & Pérez Pueyo, Ángel, 1967- (coord.), (2017). Evaluación
formativa y compartida en educación: experiencias de éxito en todas las etapas educativas.
León:Universidad de León. Recuperado de: https://buleria.unileon.es/handle/10612/5999
Luna, E., (2013). Transdisciplinariedad y educación. Educere, 17(56), 15–26. Recuperado
de: https://www.redalyc.org/pdf/356/35630150014.pdf
McKenney, S.; Reeves, T.C. (2013) Systematic review of design-based research progress:
Is a little knowledge a dangerous thing? Educational Researcher, 42(2), 97-100. doi:
10.3102/0013189x12463781
McKnight, K; O'Malley, K:; Ruzic, R.; Horsley, M.K.; Franey, J.; Bassett, K. (2016).
Teaching in a digital age: How educators use technology to improve student learning.
Journal of research on technology in education, 48(3):194-211.
Nicolai, S.; Wales, J.; Aiazzi, E., (2016). Education, migration and the 2030 Agenda for
Sustainable Development. London: ODI
Moreira, M. A., Greca, I. M., & Rodríguez, M. L. (2002). Modelos mentales y modelos
conceptuales en la enseñanza y aprendizaje de las ciencias. Revista brasileira de
investigación en educación en ciencias 2(3), 84-96. Recuperado de
https://www.researchgate.net/publication/255662238_Modelos_mentales_y_modelos_conc
eptuales_en_la_ensenanza_aprendizaje_de_las_ciencias
Morillas, C. (2016). Gamificación de las aulas mediante las TIC: Un cambio de paradigma
en la enseñanza presencial frente a la docencia tradicional. Recuperado de:
https://dialnet.unirioja.es/servlet/tesis?codigo=62213